Live Blogging – Conferinta Afaceri.ro Iasi 2016
Multumim pentru participare si va asteptam la urmatoarele evenimente.
Toate discutiile si toate intalnirile s-au finalizat.
Workshop: Reglementarile noului cod fiscal
MIRABELA MIRON vorbeste despre noul cod fiscal.
- Este un an bun pentru startup-uri;
- Se introduce un sistem de cote de impozitare diferentiate;
- Impozitul este de 1% pentru IMM-uri cu peste 2 salariati;
- 2% pentru un salariat;
- 3% pentru IMM-urile care nu au salariati.
IULIAN BASU vorbeste despre BusinessAngels.
- In Iasi sunt 50 de investitori;
- Anul trecut s-a organizat prima conferinta Business Angels in Romania;
- Finantarile europene au o oarecare limita;
- In acest an ne propunem sa aducem antreprenori si investitori care sa realizeze afaceri impreuna;
- Ne propunem si sa organizam a doua conferinta din Romania, aici la Iasi;
- Nu trebuie sa ne gandim neaparat la bani, ci mai ales la resurse.
Workshop: Sesiunea BusinessAngels.ro.
Incepe a doua runda de workshopuri care, de asemenea, se vor desfasura in mai multe sali. Este vorba despre Reglementarile noului cod fiscal; Clustere: competivitate si export (II) si Sesiunea BusinessAngels.ro.
R. OVIDIU POPICA – la continut sunt 5 persoane, iar la marketing invatam cu totii.
I. Cate persoane fac continut la StartupCafe si cate fac marketing?
- Un antreprenor trebuie sa-si studieze foarte bine piata, de exemplu ce a mers in afara nu a mers in Romania. – Alexandra, antreprenor ce are un magazin de jocuri
R. CRISTIAN IGNAT – trebuie sa faci o campanie pe Google AdWords si in functie de asta vei putea vedea ce trebuie sa faci pe SEO.
I. Care sunt elementele de SEO importante pentru o firma?
R. CRISTIAN IGNAT – sunt certificat Google AdWords si in tara sunt 6 specialisti. Este un examen pe care trebuie sa-l dai.
I. Care este diferenta intre a fi certificat Google si a fi partener?
Sesiune intrebari
CRISTIAN IGNAT vorbeste despre mediul online.
- Oamenii au din ce in ce mai multa incredere in internet si apeleaza la Google pentru orice problema;
- In functie de cautarile de pe Google poti afla de ce au nevoie oamenii, iar pentru o afacere este esential sa existe in online;
- Obiectivul unui antreprenor nu trebuie sa fie neaparat ca acesta sa se afle pe primul loc in Google pentru ca nu este corelat direct cu vanzarile si nu este neaparat rau sa se afle pe o pozitie mai jos. Asta demonstreaza ca un client nu a gasit la concurentii tai ceea ce oferi tu si a ajuns pe pagina ta chiar daca esti mai jos in Google;
- In Google AdWords platesti doar pentru oamenii care iti ajung pe pagina;
- In Google Analytics ai optiuni avansate de masurare a performantei, ai control total asupra bugetului;
- O campanie AdWords trebuie supravegheata zilnic;
- Tehnica Remarketing este eficienta si functioneaza astfel: putem urmari vizitatorii care au plecat de pe site-ul nostru in functie de comportamentul lor sau in functie de canalul de pe care au ajuns pe site si este o tehnica ieftina;
- Facebook este o platforma ce are foarte multe date si antreprenorii, daca au un target, pot gasi usor clienti acolo;
- Consumer Barometer- ofera date despre piata.
OVIDIU POPICA: la StartupCafe scriem despre antreprenori si oferim informatii celor care vor sa-si deschisa afaceri.
Iasul este un oras al antreprenorilor.
- prezentarea site-ului StartupCafe
Workshop: Ce poate face internetul pentru afacerea ta
Incepe prima runda de workshopuri care se desfasoara in paralel in mai multe sali. Este voba dspre Nevoile specifice de instruire ale companiilor de pe piata locala – Masa rotunda oferta de Train2Perform, Clustere: Competitivitate si export (I) si Ce poate face internetul pentru afacerea ta.
Pranz si Networking
CARMEN MANEA vorbeste despre organizatia JCI.
- JCI se implica in antreprenoriat, dezvoltare personala;
- Se fac intalniri unde antreprenorii pot interactiona;
- Organizeaza evenimentul „Femei de afaceri cu stil”;
- Vrem sa punem bazele unei scoli de business pentru antreprenori;
- Conferinta nationala JCI va avea loc la Iasi in luna octombrie.
MIHAIL BIRSAN prezinta raportul de activitate al campaniei „Moldova vrea Autostrada”
- Cei care vor sa sprijine o pot face voluntar si au nevoie de o atitudine pozitiva;
- Avem ca exemplu „Iasul vrea Aeroport”, o campanie civica similara care a avut succes.
Sesiunea Comunitate
VALENTIN BURLACU sustine ca nici publicitatea clasica nu va disparea, dar va avea un competitor puternic in online si mai ales la video-uri.
- In viitorul apropiat 70% din trafic va fi realizat prin intermediul video-urilor;
- Filmul de prezentare vinde si creeaza imagine;
- Video-urile trebuie gandite foarte bine, sa aiba un concept;
- Filmele de prezentare sunt metode foarte eficiente de promovare.
ANAMARIA POPA vorbeste si ea despre importanta promovarii unei afaceri in online.
- Internetul si tehnologia reprezinta viitorul
- Generatia Y este viitorul nostru client si de aceea trebuie sa tinem cont de faptul ca pretentiile lor vor fi mai mari si trebuie sa gasim metode in online pentru a-i atrage;
- Promovarea pe canalele traditionale scade foarte repede, iar online-ul castiga teren;
- Promovarea online permite companiilor un areal mai extins;
- Marketingul online este mai ieftin;
- Eficienta poate fi schimbata in timp real;
- Produsele voastre merita impartasite si altora, peste hotare.
CRISTIAN IGNAT vorbeste despre promovarea online.
- Dupa o conferinta la Tel Aviv am aflat ca Israelul este a doua tara din lume ca numar de startup-uri;
- Romania este in top 10 tari in lume la viteza de internet, dar nu profitam de acest lucru;
- Avem „autostrazi” virtuale performante;
- Trebuie sa ne concentram pe mediul digital;
- Site-urile companiilor sunt foarte importante si trebuie sa existe o poveste pentru a fi tinute minte;
- Numele unei afaceri trebuie sa se lege de o poveste;
- Produsul trebuie sa fie foarte bun pentru ca succesul sa vina si antreprenorii ar trebui sa se concentreze pe acesta inainte de a incepe promovarea.
OVIDIU POPICA prezinta proiectul StartupCafe si ofera informatii despre cum un antreprenor poate sa-si dezvolte o afacere cu ajutorul mediului online.
- Antreprenorii trebuie sa scoata informatia comerciala pe care o cauta utilizatorii si trebuie sa o livreze;
- Viitorul este mobil: telefoane, bratari si ceasuri inteligente;
- Site-urile trebuie adaptate mereu;
- 29% dintre persoane verifica telefonul inainte de micul dejun;
- Afacerile trebuie sa se promoveze mult online;
- In online marketing trebuie sa stii exact ce si cum trebuie sa faci;
- Poti masura ce fac clientii pe site-ul tau, ce pagini viziteaza;
- Prezenta pe Linkedin este mai importanta pentru un profesionist decat pe Facebook;
- Uneori retelele sociale iti pot aduce clienti;
- Video-urile sunt foarte importante pentru o afacere;
- Reputatia in online este foarte importanta;
- 75% din utilizatori intra pe primele cinci link-uri.
Sesiunea New Media & Marketing online
R. TIBERIU STOIAN spune ca fidelizarea angajatilor este o solutie (sa li se ofere cursuri de formare, de exemplu).
R. VASILE LUNGU sustine ca pentru inceput trebuie un produs competitiv si cerere mare in piata si abia atunci se cauta personalul care de multe ori trebuie instruit la locul de munca.
I. Care este succesul in a manageria o afacere cu multi angajati?
Sesiune de intrebari
ALEXANDRA STROEA vorbeste despre proiectul Startup Castle.
- La conferinta veti primi consultanta in zona de business;
- Proiectele importante pot porni de la Iasi.
MARIUS MAIER vorbeste despre angajatii din judetul Iasi
- Toti antreprenorii au aceeasi provocare – oamenii;
- Problemele pentru care oamenii pleaca din companii sunt determinate de relatia cu managerii, colegii si transparenta firmei (nesiguranta zilei de maine);
- Satisfactiile vin de la echipa si de la clienti;
- Un anagajat nemultumit poate contribui mult la prabusirea unei afaceri.
- Este important sa fim atenti la semne pentru a putea sa ne dezvoltam afacearea, sa fim atenti la ce fac ceilalti;
- O oportunitate pentru antrepreniori este adaptarea unei francize la mediul local.
TIBERIU STOIAN povesteste despre cum si-a inceput afacerea.
- Pasionat de IT in 2001 am deschis Artis Design;
- Inceputurile au fost dificile;
- Sacosele personalizate au contribuit la dezvoltarea mea;
- Tinerii trebuie sa fie atenti la necesitatile si oportunitatile partenerilor;
- Am gasit o nisa aproape neacoperita si am valorificat-o astfel ca avem solutii eficiente atat pentru clienti nationali cat si intrenationali;
- Suntem atenti la toate detaliile de la design pana la partea de productie;
- Sunt incantat ca pot oferi solutii clientilor;
- Facem echipa cu producatorii locali si nu numai;
- Investim in domeniul turismului si vrem sa inauguram un hotel pana la sfarsitul anului pe bulevardul Primaverii;
- Pregatirea conteaza mult pentru domeniul in care activezi, iar acesta este un sfat pentru tinerii antreprenori;
- Oferim si solutii de dezvoltare clientilor.
ANDREI POSTOLACHE vorbeste despre IT.
- Ma ocupam de reteaua de informatica inca din liceu;
- In timp a inceput sa-mi placa foarte mult interactiunea cu oamenii si am ajuns sa lucrez in management si sa imbin cele doua domenii.
VASILE LUNGU povesteste despre afacerea sa.
- Mi-a placut agricultura de cand eram mic;
- Lucrez in domeniu de 33 de ani ca specialist in agricultura;
- Din 2001 am propria afacere;
- In prezent am 101 de salariati dintre care 25 sunt cu studii superioare;
- Produc si prelucrez seminte hibride pentru companii straine;
- Intotdeauna agricultura este o provocare;
- Cultiv cartofi si dupa ce am accesat fonduri europene cultiv si vie si am si o linie de imbuteliere;
- Mm dezvoltat si o afacere in turism;
- Majoritatea afacerilor le-am dezvoltat cu ajutorul creditelor;
- Mm transformat un hobby intr-o afacere;
- Pe parcurs am accesat mai multe proiecte europene.
DANA GHINET isi prezinta cartea „Adevarul despre fondurile nerambursabile in Romania”.
Sesiunea Intreprinzatori.ro
GABRIELA COMAN prezinta parcul Tehnopolis care a terminat anul 2015 cu cel mai mare profit din ultimii ani.
- Momentan sunt 11 firme in incubatorul de afaceri si acestea primesc spatiu si consultanta, iar antreprenorii pot inchiria si terenuri;
- Ofera firmelor internationalizare;
- Programul Orizont 2020 este prezentat intr-un filmulet facut de Comisia Europeana;
- CE a format specialisti pe inovare pentru a ajuta firmele sa scrie proiecte de succes pentru a accesa fonduri;
- In tara exista 30 de specialisti de inovare;
- La Tehnopolios sunt trei specialisti de inovare.
- parcul Tehnopolis ofera acces gratuit la aceasta retea.
LAJOS VAJDA vorbeste despre dezvoltarea regiunilor din Romania si despre nevoia de autostrazi din tara.
- Se poate face o schimbare in Romania cu ajutorul clusterelor;
- Este importanta implicarea tinerilor si a institutiilor de invatamant;
- Trebuie dezvoltate cat mai multe domenii;
- O regiune poate deveni competitiva daca intre clustere exista o buna comunicare;
- Toate domeniile sunt importante si trebuie sa coopereze pentru dezvoltarea unei regiuni;
- Padurea este o comoara pentru o regiune;
- 27 de clustere din Romania au ajuns pe harta lumii si cu ajutorul lor putem merge la proiecte internationale.
Prezentarea speakerilor este facuta de ALEXANDRU LAZESCU.
Sesiunea Finantare.ro
PAUL BUTNARIU multumeste pentru participarea in numar mare a antreprenorilor la conferinta si ii felicita pe cei prezenti pentru ca au reusit sa ramana in fruntea companiilor chiar si dupa criza.
- Industria este pe primul loc in orasul Iasi, a depasit comertul si turismul;
- Regiunea de Nord Est este campioana la absorbtia fondurilor europene;
- Fata Iasului s-a schimbat;
- Disparitatea dintre Regiunea de Nord Est si restul tarii dar si al Europei a crescut;
- Putine fonduri europene au fost orientate spre mediul privat si majoritatea au mers spre institutii publice;
- Regiunea de Nord Est ar trebui sa fie declarata o regiune speciala, iar antreprenorii ar trebui ajutati mai mult;
- Cofinantarea este foarte importanta pentru oamenii de afaceri din zona;
- Regiunea de Nord Est este in afara interesului investitorilor din Romania, ceea ce este dramatic;
- Cea mai mare investitie din Iasi este Palas si este pe bani privati;
- IT-ul este un pol important in dezvoltarea Iasului;
- Absenta unei infrastructuri defavorizeaza total investitorii din Moldova fata de cei din alte zone ale tarii, iar o autostrada este esentiala;
- Promisiunile ca pana in 2018 vom avea autostrada nu se vor tine;
- Ne dorim ca aceste intalniri sa fie un moment de feedback, iar antreprenorii sa spuna ce asteptari au pentru a se gasi solutii pentru dezvoltarea orasului
MIHAI CHIRICA, viceprimarul cu atributii de primar al Iasului, preia cuvantul si vorbeste despre promovarea Iasului si a Moldovei. Acesta i-a inmanat lui Marius Alexa un album al Iasului care sa fie dus peste hotare la toate conferintele Afaceri.ro.
Conferinta Afaceri.ro Iasi a inceput si deschiderea este facuta de catre MARIUS ALEXA care prezinta principalele teme ale conferintei si vorbeste despre viitoarele evenimente din acest an ale Afaceri.ro.
Acest articol va fi updatat pe parcursul conferintei Afaceri.ro.
Programul evenimentului, in cazul in care va intereseaza un subiect anume, il gasiti aici.
Evenimentul este organizat la Camera de Comert si Industrie si abordeaza teme de interes pentru antreprenorii locali, cum ar fi: Clusterele din regiunea de Nord-Est, noile Finantari active 2014 – 2020, modificarile Codului Fiscal, utilizarea metodelor de marketing online in promovarea afacerii si nevoile specifice de instruire ale companiilor de pe piata locala. Toate aceste subiecte vor fi discutate prin intermediul unor prezentari interactive, dezbateri si ateliere de lucru sustinute de profesionisti in domeniu.
Astazi, incepand cu ora 9:00, are loc conferinta Afaceri.ro.