ARTICOLE

Povestea Yahoo
6
feb.

Business Atlas: La revedere, Yahoo?

Saptamana trecuta, directorul executiv Marissa Mayer a anuntat ca Yahoo nu mai poate castiga „inimile si mintile” utilizatorilor cu un portofoliu complex, asadar se impune un „plan strategic agresiv”. Ce inseamna asta? In primul rand reducerea numarului angajatilor cu 15%, iar apoi revitalizarea companiei si vinderea unor produse. In 2016, compania se va concentra pe trei mari produse de baza – search, Mail si Tumblr – si va incerca sa uneasca serviciile de News, Sports, Finance si Lifestyle (Verge).

Yahoo se chinuie de multi ani sa faca fata competitorilor Facebook si Google, dar planurile lui Mayer – fostul angajat cu numarul 20 al Google – n-au fost indeajuns de convingatoare si eficente pentru companie, iar marea revenire a intarziat sa apara.

A da vina doar pe Mayer e destul de simplu, spune John Cabell, senior Editor al retelei Linkedin, in articolul sau „a existat vreodata vreo speranta pentru Yahoo?”. „Yahoo n-a reusit sa creeze acea unica aplicatie atat de necesara”, iar in acest moment nu exista o solutie perfecta. Revigorare, vinderea produselor sau impartirea companiei?

„Stam in venituri de 5 miliarde de dolari care se deterioreaza fara vreo cale clara catre crestere”, spunea ea in 2012, cand a preluat fraiele companiei. Acum veniturile nu se mai „deterioreaza”, dar asta nu i-a linistit pe investitori.

„Este foarte posibil ca Yahoo – drept companie independenta – sa nu mai existe in urmatorii doi ani”, avertizeaza insa un analist financiar pentru New York Times.

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.