ARTICOLE

Doina Cepalis la Afaceri.ro Iasi
24
mai

Afaceri.ro: Doina Cepalis, manager general Te-Rox Prod: “Mi-am fidelizat clientii europeni si au renuntat sa mai importe din China”

Conferinta Afaceri.ro de la Iasi a prezentat exemplul viu al unui producator roman care a reusit sa invinga concurenta chineza in lupta pentru pietele occidentale.

Doina Cepalis a inceput cu o fabrica de confectii la Pascani, care producea in regim de lohn, in anul 2000. “Pana in 2007 am invatat, am facut eforturi sa ma re-tehnologizez, dar pierdusem deja competitia cu China. Ca lohn-ist nu aveam identitate, iar clientilor nu le pasa prea mult de compania mea”, a povestit managerul general Te-Rox Prod.

Sansa relansarii a venit, in mod neasteptat, o data cu criza. “Dintr-o data, retailerii nu si-au mai permis sa aduca stocuri de marfa imense, tocmai din China. Aveau nevoie de stocuri mici, pe care sa le ruleze rapid. Mi-am dat atunci seama ca trebuie sa vand printr-un centru de logistica produsul meu romanesc, aproape de pretul Chinei, dar la o distanta mult mai mica fata de pietele din Europa”, a explicat Doina Cepalis.

Odata cu criza, ea si-a schimbat si productia, abandonand regimul de lohn. “Am intrat pe o nisa noua, cea a scaunelor auto pentru copii. Acum lucram cu firme precum Ferrari sau Fisher Price si avem parteneri in nu mai putin de 52 de tari. Am fidelizat clientii europeni si au renuntat la China. Le-a placut faptul ca noi, romanii, suntem foarte creativi si venim cu solutii. Mi-au cerut la un moment dat un produs nou si l-am livrat in doar doua saptamani”, a aratat managerul Te-Rox Prod cum si-a depasit concurenta chineza.

Doina Cepalis a investit peste 15 milioane de euro in productie, din surse proprii si din credite bancare, dar si cu ajutorul clientilor care i-au oferit finantare. “Ne-au ajutat pentru ca si-au dat seama ca au nevoie de noi si au capatat incredere. China reprezinta pentru ei o anumita nesiguranta si bani blocati in stocuri imense”, a explicat femeia de afaceri.

Potrivit managerului Te-Rox Prod, avantajele competitive ale romanilor ar fi calitatea fortei de munca, devotamentul si stabilitatea oamenilor, daca sunt motivati corespunzator. “Trebuie sa mai spun si ca forta de munca de la noi este ieftina in raport cu nivelul de calificare, un avantaj pe care trebuie sa-l mai folosim cativa ani, cat inca il mai avem”, a adaugat Doina Cepalis.

Femeia de afaceri a mai povestit celor peste 100 de antreprenori aflati la conferinta Afaceri.ro Iasi ca un alt atu al sau a fost ca a mizat pe o echipa manageriala foarte tanara, cu directori de pana in 30 de ani, cu entuziasmul si energia specifice varstei.

Evenimentul de la Iasi face parte din seria celor 10 conferinte Afaceri.ro 2013, care a debutat in aprilie la Suceava si se va incheia in noiembrie la Bucuresti. [sursa: Finantare.ro]

 

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.