ARTICOLE

6
aug.

Fonduri 2019: Statul va plăti mai mult pentru promovarea unor firme private în străinătate

Firmele românești vor beneficia în mai mare măsură de decontarea, din bugetul de stat, a unor cheltuieli cu promovarea la târguri și expoziții în străinătate, prin Programul de promovare a exportului, conform unei propuneri de ordonanță de urgență inițiate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri.

Astfel, se vor suporta de la bugetul de stat următoatele cheltuieli:

1. pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale: 100% (în creștere de la 50% față de prevederile de până acum) din cheltuielile pentru:

  • transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare,
  • formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurării acţiunii promoţionale,
  • elaborarea și actualizarea brandului de export național și/sau sectorial,
  • închirierea, construirea inclusiv elaborarea proiectului de execuţie a standului, şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional,
  • taxele obligatorii,
  • utilitățile,
  • transportul materialelor aferente construirii şi/sau amenajării spaţiului expoziţional,
  • cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale,
  • cheltuieli cu realizarea de materiale multimedia,
  • cheltuielile de reprezentare şi de protocol,
  • cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a căror perioadă de deplasare va fi stabilită prin caietul de sarcini al acţiunii,
  • cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale,
  • cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.

2. pentru organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în străinătate:

– 50% din baremele de cazare stabilite pentru instituţiile publice, pentru un participant de la fiecare firmă;

– 50% din cheltuielile de transport pentru un participant de la fiecare firmă la nivelul baremului contractat cu societatea organizatoare;

– 100% (în creștere de la 50%) din cheltuielile privind transportul în interiorul ţării/țărilor de destinaţie:

  • pentru persoanele care participă la acţiunile respective,
  • cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective,
  • cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, cum sunt TV, video, retroproiector, computer, imprimantă şi altele asemenea,
  • taxele obligatorii,
  • utilitățile,
  • cheltuielile de reprezentare şi protocol,
  • cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea materialelor de promovare şi de prezentare, cum sunt cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea,
  • cheltuielile pentru transportul şi asigurarea mostrelor, cheltuieli cu realizarea de materiale multimedia,
  • cheltuielile pentru formalităţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor,
  • cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii pe plan local,
  • cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii economice sau a acţiunii de promovare, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.

3. realizarea de studii de piaţă cu suportarea a 100% (în creștere de la 50%) din cheltuielile aferente.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat administrează acţiunile de promovare a exportului prin încheierea de contracte de prestări servicii în conformitate cu legea achizițiilor publice în vigoare – mai prevede proiectul.

Noul proiect de OUG pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat are însă nevoie să fie aprobat de Guvern. Pentru a intra în vigoare, trebuie să înceapă sesiunea parlamentară, programată din septembrie.

Reamintim că, prin bugetul de stat pe anul 2019, programul de Stimularea exporturilor are prevăzute credite de angajament de 70 de miloane de lei pentru sesiunea din anul 2019. De asemenea, bugetul pe 2019 prevede 50 de milioane de lei, credite de plată, pentru deconturi pe anul trecut.

Pentru a fi disponibili la plată, banii prevăzuți sub formă de credite de angajament au nevoie să fie transformați în credite bugetare, la rectificarea bugetară.

În 2018 și 2017, programul de stimulare a exporturilor a avut bugete de câte 25 de milioane de lei.

Sursa: Startupcafe.ro

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.