ARTICOLE

19
mart.

Cum a fost la Conferinta Afaceri.ro Constanta, 2014

10:00 – Marius Alexa, CEO Arhipelago, organizatorul conferintelor Afaceri.ro: „Este o zi minunata astazi la Constanta. Am venit aici pentru a continua misiunea noastra: construim o retea nationala de intreprinzatori care sa discute, sa dezbata, sa schimbe informatii utile. Incercam pe aceasta cale sa schimbam si starea de spirit, care nu este intotdeauna favorabila. Ne-am propus sa gasim modele care sa fie cunoscute si promovate. Suntem convinsi ca putem descoperi „diamante” in Romania – companii adevarate, care nu ajung intotdeauna subiectul stirilor”

10:15 – Alexandru Lazescu a vorbit despre una dintre strategiile de baza ale unui exportator. „Daca nu esti lider intr-o categorie, atunci creeaza acea categorie in care sa fii lider! Avem exemplul Doinei Cepalis, om de afaceri din Iasi, care la inceput facea lohn, apoi si-a dat seama ca nu poate sa reziste pe acea piata, asa ca a schimbat strategia. S-a orientat pe o nisa de piata pe care a ajuns s-o domine: cea a scaunelor auto pentru copii. In timp, a stabilit parteneriate cu giganti precum Disney sau Ferrari, iar acum are o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro”.

10:30 – Marian Trifu (director in Ministerul Economiei) a prezentat programele si facilitatile pe care le ofera statul roman pentru companiile care doresc sa se extinda pe pietele externe.

„Principalul instrument este Programul de Promovare al Exporturilor, cu o alocare anuala de fonduri care variaza de la 8 la 10 milioane de euro, ceea ce este – s-o recunoastem – foarte putin. Aceste sume servesc la promovarea companiilor romanesti prin participarea lor la targurile internationale anuale. Exista intre 40 si 60 de evenimente de acest fel, anual. Statul acopera jumatate din cheltuielile de transport ale participantilor, precum si 100% din alte cheltuieli precum amenajarea standurilor sau transportul mostrelor”, a explicat Marian Trifu.

10:45 – Marian Trifu: „Exportul nu este markerul unei performante, o expresie a maturitatii ca firma. Exista afaceri intregi construite pe export sau orientate catre export”.

11:00 – Alexandru Lazescu (analist economic) a vorbit despre Schimbarile in marketing generate de evolutia tehnologiilor de comunicare.

„Tendinta de „a fi in rand cu lumea”, valabila timp de decenii, a fost inlocuita de cea „inner oriented”. Tredul este acum cel de diferentiere, pe ideea ca „tu esti altfel”.Acum, in vreme de criza, prospera doua segmente – segmentul de jos (subzistenta de genul magazinelor second-hand) si cel de sus, produsele de lux”, a aratat Lazescu.

11:30 – Alexandru Lazescu a explicat conceptul de Marketing 3.0 – modul in care noile tehnologii (de exemplu retelele sociale) influenteaza planificarea, relationarea si promovarea afacerilor.

„Trebuie sa te bazezi pe statistici, pe instrumentele existente – gen Analytics. Orice decizie este foarte bine fundamentata. Nimeni nu mai merge la inspiratie”, a subliniat Lazescu.

12:15 – Dana Ghinet, manager Acces Project Investments, a evidentiat in prezentarea sa Agonie si extaz… in accesarea fondurilor europene, care sunt provocarile antreprenorilor care isi doresc finantari nerambursabile.

„Multi renunta dupa doar cateva luni, altii dupa cativa ani, desi au finantarea teoretic asigurata. Sunt exasperati, nu mai vor astepte. Este important sa ne pastram hotararea, daca vrem sa accesam acei bani. De aceea noi, in calitate de consultanti, le explicam mai intai riscurile. Pentru ca avem in vedere un parteneriat pe termen lung: o lunga perioada de asteptare pana la semnarea contractelor de finantare, apoi implementarea proiectelor, la care se adauga perioada de monitorizare – in total, de la 5 la 7 ani”, a explicat Dana Ghinet.

12:30 – Iulian Basu (presedintele ARRIS) si Andrei Tabarcea (Ademis Impex) au vorbit despre Business Angels – alternativa de dezvoltare pentru afacerile din Romania.

„Un business angel investeste capital smart, mai mult decat capital financiar”, a punctat Tabarcea, evidentiind beneficiile numeroase – altele decat cele financiare, pe care le aduce aceasta practica in mediul afacerilor.

Tocmai pentru a cultiva aceste metode si a minimaliza riscurile aferente, a aparut proiectul Business Angels Network. „Ne propunem o branduire a cartilor de vizita pentru business angels. Acestia vor fi selectati dupa niste criterii stricte si recunoscuti ca atare. Acordam si consultanta celor care vor sa devina business angels si mediem intocmirea cu cei care-si doresc sa initieze o afacere. Pe de alta parte, acordam ajutor la intocmirea unui plan de afacere pentru cei aflati in cautarea unui business angel, dar si consiliere pentru a-i proteja pe tinerii investitori de eventuale abuzuri”, a explicat Andrei Tabarcea.

13:00 – Dan Radoiu (Agile training and coaching) a prezentat cateva reguli de baza pentru cei care vor sa-si prezinte ideea de afaceri unor potentiali investitori, cu ajutorul unui Business case.

„La fel ca in filmul „Filantropica”, mana care nu spune o poveste, nu primeste nimic. Este valabil si pentru cei care doresc finantare si vor sa-i impresioneze pe investitori. Construiti business case-ul ca pe o poveste. Putini lasa din mana o carte care i-a captivat. Folositi cuvinte simple, folositi imagini pentru a ilustra ceea ce se afla in spatele cuvintelor. Pastrati termenii si indicatorii de specialitate pentru analiza cost-beneficiu”, au fost cateva dintre sfaturile lui Dan Radoiu pentru antreprenorii prezenti la Conferinta Afaceri.ro Constanta.

13:15 – Mircea Munteanu (Elastoffice AG Elvetia) a vorbit despre Cloud computing si democratizarea accesului la resurse de software, ca suport al dezvoltarii afacerilor.

„Vedem ce s-a intamplat cand Microsoft a anuntat intreruperea asistentei pe utilizatorii Windows XP. Adevaratul soc va fi in aprilie, cand se intrerupe efectiv serviciul. Deja autoritatile publice care foloseau licente XP au primit recomandarea oficiala sa se orienteze spre solutii open-source. Exista si solutii open source care pot gestiona afaceri. Ganditi-va la aceasta perspectiva, ca intreprinzator: sa nu platesti niciodata o licenta de software, sau un sistem de operare. Sau daca platesti, platesti doar acea bucatica de tehnologie care te intereseaza, nu intregul produs. In acest caz, costurile sunt cu 40, pana la 60% mai mici decat daca as cumpara un program cu licenta de pe piata”, a aratat Mircea Munteanu.

Acesta a evidentiat faptul ca solutiile open-source sunt deseori livrate prin cloud computing, o tehnologie folosita la o scara tot mai larga. „Nu exista retea la nivel de intreprindere, nici server, ci doar terminalele individuale si conexiunea pe care o putem stabili de oriunde si intram astfel in cloud din orice punct al planetei. Toate acestea pe baza unui abonament lunar”, a precizat managerul de operatiuni al Elastoffice, care a adaugat ca utilizarea cloudului este sigura si utilizatorul nu mai obligat sa suporte si costul unor solutii de securitate.

14:30 – Costin Sorici, Managing Partner la Project Management Solutions sustine un workshop intitulat „Rolul consultantei de management in pregatirea proiectelor finantate din fonduri structurale”

„Cand accesezi fonduri europene, important nu este sa obtii banii, ci ceea ce faci efectiv cu ei. Pentru rezultate optime, un consultant trebuie sa fie implicat in intregul ciclu de viata al unui proiect: sa fie implicat in etapele de programare, identificare, formulare, finantare, implementare si evaluare”, a aratat Costin Sorici.

14:40 – Costin Sorici prezinta ceteva ponturi pentru managerii care doresc sa-si angajeze un consultant, astfel incat sa nu aiba surprize neplacute mai tarziu. Vom prezenta pe larg sfaturile lui Costin Sorici intr-un interviu pe care acesta l-a acordat in exclusivitate pentru Finantare.ro.

14:55 – Workshop cu Dana Ghinet despre realizarea unui plan de export.

15:15 – Jocuri de networking si tombola.

17:00 – Inchiderea conferintei

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.