ARTICOLE

24
apr.

Conferința Dreptul Muncii Afaceri.ro Aprilie 2020

Conferința Dreptul Muncii Afaceri.ro Aprilie 2020 a fost prima dintr-un șir de conferințe prin care ne propunem să susținem antreprenorii și să le oferim informații corecte și foarte importante în această perioadă grea, în care cu toții ne confruntăm cu mari provocări.

Lorena Stănescu – avocat, Ecaterina Pop – consultant HR, Raluca Onufreiciuc – avocat, Adriana Popa – avocat, au abordat teme precum:

  • Șomajul tehnic vs. Concedierea pentru motive care nu țin de persoana salariatului
  • Munca în echipă și engagementul dintre angajat și angajator în perioade de criză
  • Munca la distanță în contextul stării de urgență
  • Contestarea în instanță a deciziilor de concediere dispuse de angajator.

Conferința a fost moderată de Alexandru Lăzescu. Cei care au avut întrebări le-au putut adresa atât scris cât și verbal și cel mai important, au venit cu propuneri de noi teme de interes pe care să le dezbatem.

Mulțumim celor care s-au implicat în organizarea acestui eveniment online și participanților și ne dorim să venim cu noi subiecte care să ajute antreprenorii!

Puteți descărca de aici prezentările:

Șomajul tehnic vs. Concedierea pentru motiv care nu țin de persoana salariatului

ENGAGEMENT ANGAJAT – ANGAJATOR

Munca la distanță în stare de urgență

Contestarea în instanță a deciziilor de concediere dispuse de angajator

Aici găsiți câteva întrebări și răspunsuri care v-ar putea folosi: 

  • Pentru suspendare, cred ca ar trebui punctat, clar, ce inseamna comunicare in HR, dpdv legal. Unde am prevazut canalele de comunicare, care sunt alea, este suficient in RI? Care este timpul in care salariatul imi raspunde? Care sunt masurile suplimentare impuse pentru munca/telemunca la domiciliu dpdv SSM, GDPR, etc?
  • Ai evidentiat corect problemele cu care se confrunta angajatorii pe partea de organizare in „bucataria proprie” si, intr-adevar, cred ca actele ce reglementeaza relatia dintre angajat si angajator trebuie revizuite in acest sens (cim, regulamentul intern, procedurile interne, asa-zis-ul „continuity business plan”). De asemenea, pe partea de GDPR, angajatii trebuie instruiti sa nu foloseasca canalele social media pentru discutarea problemelor de birou, ce pot include aspect confientiale. Totodata, trebuie revizuite protocoalele de securitate, VPN, firewall-ul si toate celalte aspect tehnice care comporta bulnerabilitati si pot conduce la brese de securitate.

 

  • Pentru telemunca/munca la doimiciliu este necesar AA la CIM in acest sens?
  • Nu, este suficientă o decizie a angajatorului întemeiată pe dispozițiile art. 33 din Anexa 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României. Dacă angajatorul își dorește modificarea contractului individual de muncă, în sensul celor menționate mai sus, care să producă efecte și ulterior încetării stării de urgență, atunci, este necesar încheierea unui act adițional la contract.

 

  • Realizarea activităților didactice on-line ar putea intra sub incidența GDPR? Dacă da, la ce nivel de perioadă de studiu? Pentru copiii minori ar trebui acordul părinților?
  • Atat timp cat desfasurarea activitatilor se realizeaza in cadrul legal stabilit, atunci, prelucrarea datelor se realizeaza in baza unui temei legal si este conforma cu GDPR-ul. Trebuie insa acordata atentie la masurile organizatorice si tehnice de asigurarea a datelor personale ale celor implicate la astfel de cursuri. Incidentele ce pot aparea sunt referitoare la bresele de securitate (aparita pozelor minorilor in online, a notelor acestora).

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.