Stefan Liute si Doina Cepalis
25
mai

Afaceri.ro Iasi: Stefan Liute: “Trebuie sa cunoastem valorile si gusturile pietelor pe care incercam sa patrundem”

Stefan Liute, director de strategie la Storience, a explicat celor peste 100 de antreprenori prezenti la Conferinta Afaceri.ro din Iasi cum sa-si construiasca un brand de succes pentru export.

“Brandul inseamna atitudine si comportament. Este foarte important, mai ales pe pietele externe, sa stii cand trebuie sa intinzi mana si cand sa te inclini“, a subliniat Liute.

Acesta a aratat importanta cunoasterii diferentelor culturale, de care poate depinde succesul sau insuccesul unei relatii de afaceri cu un partener din strainatate. “Sa cunoastem valorile, gusturile pietelor pe care incercam sa patrundem. Surpriza: cultura conteaza, chiar daca vinzi mobila sau imbracaminte!” a evidentiat reprezentantul Storience.

Stefan Liute a adaugat ca in perspectiva este de dorit ca exportatorii romani sa ofere produse de calitate, cu un inalt grad de finisaj si greu de copiat. Potrivit acestuia, trebuie sa depasim etapa de outsourcing-ul si lohn-ul, care nu ofera dezvoltare sustenabila. “Intotdeauna vor fi altii mai saraci decat noi, care vor face aceste lucruri”, a aratat Liute.

Alti participanti la Conferinta Afaceri.ro au insistat si pe nevoia de maturizare si de responsabilizare a oamenilor de afaceri, ca o conditie pentru dezvoltarea durabila.“In Austria este obligatoriu pentru orice business sa se inscrie in Camera de Comert. Camera, la randul ei, este obligata sa ofere sprijin oamenilor de afaceri si sa promoveze initiative in numele acestora. Pentru un antreprenor austriac este obligatoriu sa aiba un punct de vedere, nu o optiune”, a aratat Marius Danga, viceprimarul municipiului Iasi, prezent la conferinta.

La randul sau, Gabriela Macoveiu, director de comunicare la ADR Nord-Est a subliniat ca este important pentru un producator-exportator sa foloseasca furnizori si resurse locale, si mai putin materii prime importate. “Altfel, o companie care face export si nu intoarce valoare adaugata in regiune are acelasi efect negativ ca un lohn. Raman doar acei lucratori care sunt slab platiti”, a subliniat Gabriela Macoveiu.

Evenimentul de la Iasi face parte din seria celor 10 conferinte Afaceri.ro 2013, care a debutat in aprilie la Suceava, merge in cateva zile la Craiova si se va incheia in noiembrie la Bucuresti. [Sursa: Finantare.ro]

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.