27
mai

Afaceri.ro Iasi: Cum ne gasim parteneri externi, cum se face un plan de export si cat de mult conteaza brand-ul

Doina Cepalis a participat la conferinta „Afaceri.ro”, pentru a dezvalui cateva din secretele succesului sau.

La eveniment au luat parte si alti lideri din domeniul bussiness-ului romanesc care au subliniat modul in care ne putem gasi parteneri externi, cum se planifica plan de export si cat de mult conteaza brand-ul propriu al unei afaceri.

Cum sa patrunzi pe piata internationala si cum sa depasesti concurenta? Este o intrebare la care au incercat sa raspunda cei mai buni afaceristi romani prezenti astazi la Iasi in cadrul conferintei „Afaceri.ro”. Printre acestia s-a numarat Doina Cepalis, cea care in 2007 a pus la Pascani bazele unei firme care intre timp a reusit sa cucereasca piata internationala producand huse pentru scaune auto pentru copii si centuri de siguranta auto.

La eveniment au participat alti lideri din domeniul bussiness-ului romanesc care au subliniat cat de important este sa gasim parteneri de afaceri externi, sa exportam produsele si serviciile din Romania. Insa nu inainte de a avea o pregatire solida in acest sens.Macoveiu

Gabriela Macoveiu, director ADR Nord-Est: „Toti cei care au fost astazi prezenti la Camera de Comert Iasi cu exemple concrete de reusita in activitatea de export au accentuat necesitatea invatarii, informarii, a acumularii de cunostinte inainte de a te arunca pe o astfel de piata in care cultura antreprenoriala este total diferita, competitiva si total neprietenoasa tie.”

In plus, nu poti patrunde pe o piata externa daca afacerea ta nu are o identitate clara, brandul.

Stefan Liute, director de strategie: „Un brand bine facut este de obicei sincer, brandurile puternice sunt foarte sincere, brandul da arama pe fata, spune foarte mult despre ceea ce esti. Asta e o foarte mare calitate, pentru ca nu e suficient sa fii, trebuie sa inteleaga si altii ca esti asa cum esti, asta face brandul.”

Abia apoi te poti gandi la elaborarea unui plan de export tinand cont cu sfintenie de principiile care stau la baza unei astfel de actiuni.

Dana GhinetDana Ghinet, Acces Project Investements: „Planul de export care se realizeaza de catre companie nu ar trebui facut doar pentru un finantator, nu doar pentru un investitor, ci ar trebui facut pentru afacerea in sine. Asta mi se pare cel mai important. Daca planul de export poate fi privit ca un instrument de management atunci avem un punct in plus.”

Conferinta Afaceri.ro de la Iasi face parte din seria celor 10 conferinte „Afaceri.ro 2013” care a debutat in aprilie la Suceava si se va incheia in noiembrie la Bucuresti. [Sursa: TeleM].

Alte detalii despre conferinta de la Iasi au fost discutate in cadrul emisiunii „Intalnirea de afaceri„.

 

 

 

 

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Open chat
Vă putem ajuta cu ceva ?
Bună ziua !
Cu ce vă putem ajuta ?